Her er noen viktige tips du kan bruke for å sikre webinarene dine:

 

How to Deliver an Engaging Virtual All-Hands Meeting

 

1-Slå av chat for deltakere:
For å forhindre forstyrrelser eller uberettigede kommentarer under webinaret ditt, kan du deaktivere chatfunksjonen for alle deltakerne.
Hvis verten har deaktivert deltakerchat, kan verten og andre paneldeltagere fortsatt chatte seg imellom.
Du kan deaktivere chat i kontoinnstillingene eller under webinaret.

 

2-Kontroller Q&A:
Med Q&A kan deltakerne stille spørsmål under webinaret, og paneldeltakerne, medvertene og verten kan svare på dem.
For å hjelpe til med å administrere Q&A -funksjonen fra å bli misbrukt av en deltaker,
deaktiver du “Tillat deltakerne å se” i Q&A -delen i “Webinarer” -panelet i Zoom -webportalen.
På den måten vil deltakerne bare kunne se spørsmålene som verter og paneldeltagere har valgt å svare på.

 

3-Fjern den anonyme funksjonen:
I kategorien Q&A i innstillingene dine, slå av “Tillat anonyme spørsmål” for å deaktivere anonyme innsendinger.
Ved å fjerne dette alternativet, vil deltakerne ikke kunne sende spørsmål uten å oppgi navnet sitt til verten, medvert og paneldeltakere.

 

4-Krev et passord:
Webinar -verter kan kreve passord for et ekstra sikkerhetslag.
Passord kan aktiveres i kontoinnstillinger, og deltakerne trenger passordet for å få tilgang til webinaret.

 

5-Administrer paneldeltakerne og deltakerne:
Du kan administrere både paneldeltagere og deltakere i webinaret ditt via vertskontrollene:

Paneldeltakere: Verter kan dempe/be om å slå på lyden, sette på vent eller fjerne paneldeltakere.
Du kan også promotere en paneldeltaker til å være medvert eller endre rollen til deltaker.

Deltakere:
Verter kan senke deltakernes løftede hender, samt gi nytt navn eller fjerne deltakeren.
De kan også fremme en deltaker til å være paneldeltaker, noe som betyr at de vil kunne vises på video og lyd, slik at andre publikummere kan se og høre dem.

 

6-Lås webinaret:
Når den tiltenkte målgruppen har sluttet seg til webinaret ditt, kan du forhindre nye paneldeltagere eller deltakere i å delta i økten ved å låse den via vertskontrollene.
Når et webinar er låst, vil ingen nye deltakere eller paneldeltagere kunne bli med, med mindre du låser det opp.

 

7-Konfigurer godkjenning for webinaret ditt:
Administratorer kan aktivere autentiseringsprofiler for å kreve at webinardeltakere er logget inn på Zoom -kontoen for å delta i en økt.
Du kan ytterligere begrense tilgangen til Zoom -brukere hvis e-postadresse samsvarer med et bestemt domene,
eller forhindre at brukere på bestemte domener blir med i møter eller webinarer.
Denne funksjonen, som er implementert på kontonivå,
kan være nyttig hvis du vil begrense deltakerlisten til verifiserte brukere eller brukere fra en bestemt organisasjon,
for eksempel for interne all-hands.

 

Learn how to turn on call encryption in Zoom today. - Programmers Brazil

Lurer du på noe? ta kontakt!